Peter Sambros (Muziekroute) over het bezoek van Pabo-studenten
Peter Sambros, artistiek leider van de Muziekroute, vertelt over het bezoek van Pabo-studenten en het vormgeven van hun lessen.
Creatief Vermogen Utrecht is een samenwerking rijker: Hogeschool Utrecht Pabo is partner van CVU. De Pabo met haar toekomstige leerkrachten, creatieve partnerschappen van kunstenaars, leerkrachten én kinderen werken samen! De samenwerking werd voorafgegaan door een onderzoek vanuit CVU, uitgevoerd door Linda Rosink (Kopa), over hoe de samenwerking eruit kan zien.
Derdejaars studenten ontwerpen cultuuronderwijs door kunst te verbinden met wereldoriëntatie. Binnen het programma Kind in de wereld, krijgen studenten inzicht in actuele maatschappelijke en/of technologische vraagstukken en onderzoeken nieuwe vormen rondom deze ontwikkelingen door ze bespreekbaar te maken met leerlingen. Vanuit CVU bieden we een deskundigheidprogramma waarin derdejaars pabo-studenten een kijkje nemen in de keuken van Creatief Vermogen Utrecht. Studenten bezoeken de culturele partners die hen inspiratie bieden en kennis delen. De serie creatieve lessen die de studenten hebben ontwikkeld, worden op hun eigen stageschool getest met een vervolg waarbij de resultaten met de culturele partners worden gedeeld.
In twee voorbereidende bijeenkomsten gaf Pabo-docent Lydia Schröder de deelnemende culturele partners een introductie over de Muzische methode Go. Vanuit CVU gaven Jolanda Schouten (HKU) en Sanne Wichman (De Dansers) de pabo-studenten een introductie over Creatief Vermogen, de samenwerking in het netwerk, De Diamant en andere parels uit het netwerk.
Tonke Koppelaar, illustrator, bracht de introductie in beeld in twee illustraties.
Peter Sambros, artistiek leider van de Muziekroute, vertelt over het bezoek van Pabo-studenten en het vormgeven van hun lessen.
Internationale ontmoeting tussen kunstenaars, leerkrachten en culturele organisaties uit Griekenland, Servië, Ierland en Nederland.
Creatief Vermogen Utrecht en Cultuur&School zetten in op samenwerking. Beiden versterken zij het cultuuronderwijs in Utrecht. Met de samenwerking hopen zij nog beter bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling […]