Binnen het programma Kind in de wereld, krijgen studenten inzicht in actuele maatschappelijke en/of technologische vraagstukken en onderzoeken nieuwe vormen rondom deze ontwikkelingen door ze bespreekbaar te maken met leerlingen. Studenten bezoeken de culturele partners die hen inspiratie bieden en kennis delen. De serie creatieve lessen die de studenten hebben ontwikkeld, worden op hun eigen stageschool getest met een vervolg waarbij de resultaten met de culturele partners worden gedeeld.
We worden getriggerd om te zoeken naar de mogelijkheden om kunst te koppelen aan andere vakken, waardoor beide vakken nog waardevoller worden.
In twee voorbereidende bijeenkomsten gaf Pabo-docent Lydia Schröder de deelnemende culturele partners een introductie over de Muzische methode Go. Vanuit CVU gaven Jolanda Schouten (HKU) en Sanne Wichman (De Dansers) de pabo-studenten een introductie over Creatief Vermogen, de samenwerking in het netwerk, De Diamant en andere parels uit het netwerk.
Tonke Koppelaar, illustrator, bracht de introductie in beeld in ondere deze illustratie:


Eerste werkbezoek pabo-studenten
Hoe ging het eerste werkbezoek van de studenten aan de culturele partners in zijn werk? Welke verwachtingen hadden ze en wat hopen ze te leren uit dit traject? Merel bezocht Cultuurknooppunt en Jiske ging langs bij TivoliVredenburg. Je leest over hun ervaringen in een kort artikel.