Partnerscholen
Het Wilde Westen is partner van verschillende scholen. Met iedere school wordt een programma op maat gemaakt. Klik op het pijltje om per school meer te lezen.
We zien elkaar als makers
Elke keer geven we aan de vraag opnieuw vorm, zoals dat ook eigen is aan een kunstproces. We zien elkaar als makers. We werken samen vanuit een onderzoekende houding. We zijn gelijkwaardig, kritisch en omgevingsgericht. De procesbegeleiders van Het Wilde Westen leggen verbindingen tussen de inhoud en de kunst en begeleiden deze processen. Omdat we in dezelfde wijk werken en/of wonen, blijven we elkaar ontmoeten, zodoende bouwen we aan duurzame relaties. En dat doen we al 20 jaar!
Kansengelijkheid en talentontwikkeling
Bij alle activiteiten speelt kansengelijkheid en talentontwikkeling een rol. De diversiteit aan culturele achtergronden, leeftijden, kennis en kunde in de wijk is zeer rijk. Doordat we met kunst voor-, onder- en naschools actief zijn bereiken we veel kinderen in de wijk. In de samenwerkingen hebben we oog voor de talenten van kinderen, waardoor ze ook hun plek vinden in ons cursusaanbod in de Cereolfabriek.
Ik zie ineens hoe goed deze kinderen kunnen samenwerken en ik zie de kinderen die in de klas stil zijn tot uiting komen in dit Atelier.
In de scholen
Ook in de scholen in de wijk is het uitgangspunt altijd de vraag, wens, zin die speelt bij een leerkracht, een leerling, een schoolleider, een ouder. Meestal is de leerkracht uitgangspunt, omdat de leerkracht het onderwijs elke dag weer samen met zijn/haar leerlingen vorm geeft.
- We vragen de leerkracht wat er speelt in de klas, in de methode, waar kansen liggen in het vergroten van de eigen deskundigheid.
- De leerling vragen we wat er speelt in de eigen belevingswereld, wat de leerling wil leren.
- De kunstprofessional bij Het Wilde Westen nodigen we uit om zijn/haar eigen artistieke werkwijze, onderzoek, inspiratie te delen.