Agenda _

13 mrt

Kennisdelingsbijeenkomst CVU

13 maart | 14:15- 17:30 uur

De kunst van het verdwalen en de kunst van het opnieuw ontmoeten


We bevinden ons met CVU in een woelige periode. Zoekende naar een nieuwe penvoerder, herijken van onze manier van werken en omgaan met werkdruk en het lerarentekorten. Juist daarom is het van belang om doelbewust te verdwalen, ruimte te creëren voor nieuwe inspiratie en energie voor in de klas en voor jezelf.

PROGRAMMA:
  • 14:15-14:45 hoe staat Creatief vermogen Utrecht ervoor?
  • 14:45-15:00 kennismaking nieuwe partnerschappen en nieuwe mensen
  • 15:00-16:30 workshop De kunst van het verdwalen
  • 16:30-17:00 speeddates met inspiratiebron
  • 17:00-17:25 vriendelijk vreemdgaan tijdens borrel
  • 17:25-17:30 nieuwe lijntjes trekken

Locatie: Let op we zijn dit keer te gast op de nieuwe locatie van Click F1, Kopa en stichting 180: Gansstraat 164  Utrecht. In de oude TBS kliniek.

Aanmelden


De kunst van het verdwalen

Hoe maak je tijd, rust en ruimte om met je kinderen te verdwalen vanuit hun eigen inspiratie? Hoe help je kinderen om hun verbeelding te gebruiken, te gaan onderzoeken, uit te proberen en te spelen? Jeffrey Deelman en Anne Graswinckel zijn de schrijvers ‘De Kunst van het Verdwalen’, een boek vol buitengewone werkvormen. Met de ‘verdwaalformule’ als kompas ontstaan ontelbare mogelijkheden om met taal, verhaal, beeld en verbeelding tot inspirerend lesmateriaal te komen. Ontdek in deze workshop hoe je met je eigen (leer)kracht betekenisvolle flow-ervaringenvoor kinderen kunt creëren.

Meer informatie vind je op: www.kunstvanhetverdwalen.nl

Inspiratiebronnen delen

In de tweede helft van de middag gaan we elkaar binnen het netwerk opnieuw ontmoeten. Waar is de ander mee bezig, wat houdt de ander bezig, waar liggen nieuwe mogelijkheden tot samenwerken/ kennisoverdracht en inspireren van elkaar? We gebruiken daarvoor de werkvorm : inspiratiebronnen delen. 

OpdrachtNeem een bron mee die je inspireert. Schrijf hem van tevoren uit als het een citaat is of kopieer hem op papier als het een beeld is (boek/ afbeelding van een beeldend kunstwerk/ stukje muziek/ stukje film/ citaat/ documentaire etc.). Voeg er een paar regels aan toe: waarom deze bron en wat heeft de bron je te zeggen? Neem deze voorbereiding mee.


Proef de sfeer van de vorige keer:

alle evenementen